آخرین اخبار
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: طرح امداد نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال جاری تا چهاردهم فروردین ۱۴۰۳ در استان بوشهر اجرا می‌شود
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طرح امداد نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال جاری تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر سید حسین موسوی در جلسه روسای مراکز اورژانس پیش بیمارستانی با تمرکز بر امداد نوروزی، اظهار داشت: در ایام طرح امداد نوروزی، مأموریت‌های اورژانس به سه برابر ظرفیت افزایش می‌یابد و این امر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق برای کاهش تلفات ناشی از حوادث است.

وی با بیان اینکه طرح امداد نوروزی از ۲۴ اسفند سال جاری آغاز و تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت؛ افزود: نیروهای اورژانس در طرح امداد نوروزی، آماده‌باش بوده و پایگاه‌های زمینی، هوایی و موتورلانس‌ها ‌ در سراسر استان برای ارائه خدمات به هم‌وطنان و مسافران نوروزی آماده هستند.

دکتر سید حسین موسوی بیان کرد: در نوروز ۱۴۰۳، با توجه به پیش‌بینی حجم زیادی از مسافرت‌ها از ۲۴ اسفند سال جاری تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳، امداد نوروزی و نظارت بیشتر برای کاهش حوادث ترافیکی از هفته پایانی اسفندماه آغاز گردید.

استقرار ایستگاه‌های سلامت در استان بوشهر

دکتر موسوی اعلام کرد: با توجه به افزایش حوادث در این ایام، ایستگاه‌های سلامت در استان بوشهر نیز راه‌اندازی خواهند شد

 وی افزود: امسال طرح امداد نوروزی بسیار جدی است و باید با تلاش و نظارت بیشتر، به هدف کاهش حوادث ترافیکی دست یابیم.

آسیب عضو را در آستانه چهارشنبه پایان سال جدی بگیرید

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی بوشهر تأکید کرد: تاکنون ما شاهد آسیب‌های جدی به اعضاء ناشی از حوادث مرتبط با چهارشنبه پایان سال بوده‌ایم، بنابراین نیاز به تشدید مراقبت‌ها احساس می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که کودکان و نوجوانان در گروه سنی پایین به دلیل عدم آگاهی کافی و تجربه کم، بیشتر در معرض خطرات مواد محترقه قرار دارند، نیازمند حمایت، راهنمایی و نظارت بیشتر از سوی خانواده‌ها هستند، این اقدامات می‌تواند به جلوگیری از وقوع آسیب‌های بیشتر کمک کند و از پیامدهای ناگوار احتمالی جلوگیری نماید.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی بوشهر توصیه‌های لازم در خصوص مواجهه با مصدومین سوختگی ارائه داد و درباره شایع‌ترین آسیب در این ایام، گفت: در مواجهه با صدمه به چشم قبل از رسیدن به مرکز درمانی، حتماً باید چشم آسیب‌دیده پوشانده شود. مثلاً می‌توانید یک لیوان یک‌بارمصرف را روی چشم قرار دهید تا از برخوردهای بیشتر پیشگیری شود، اگر یکی از چشم‌ها آسیب‌دیده است، باید چشم دیگر را ببندید تا حرکات چشم کمتر شود و از تحریک بیشتر آن‌ها جلوگیری شود.

دکتر موسوی از آماده‌باش کادر درمانی در اورژانس پیش بیمارستانی و اورژانس بیمارستانی از ظهر امروز خبر داد و تأکید کرد: مردم باید در خانه و در فضای امن بمانند، همچنین یادآور شد که ۱۵ تا ۳۰ درصد از مصدومین در حوادث چهارشنبه آخر سال افرادی بوده‌اند که هیچ‌گونه دخالتی در آتش‌بازی نداشته‌اند و فقط عابر پیاده بوده‌اند.

شناسه خبر : 14469
تاریخ : 1402/12/23 11:43:16
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/9uFnoH
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #اورژانس 115 #طرح امداد نوروزی #دانشگاه علوم پزشکی #دکتر سید حسین موسوی #استان بوشهر #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.