گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
توسط دبیرستان دخترانه بدیعی لامرد اجرا شد: برگزاری کارگاه های آموزشی ایجاد انگیزه،هدف، خودباوری و اعتماد به نفس در دانش آموزان
کارگاه آموزشی آسیب های اجتماعی با محوریت انگیزش و هدف خود باوری و اعتماد به نفس ویژه دانش آموزان دبیرستان دخترانه دوره دوم بدیعی با هدف ایجاد روحیه خودباوری، پیدا کردن استعداد ،توانایی و مهارت های مناسب تحصیلی در قالب طرح یاریگران زندگی معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان لامرد در دهه مبارک فجر اجرا گردید


 نجمه بدیعی مدیر دبیرستان دخترانه در حاشیه کارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت انگیزش و هدف با گفتگو با این خبرگزاری اظهار داشتند: اجراي طرح آموزش و توانمندسازی دانش­‌آموزان در دبیرستان دخترانه بدیعی با موضوعات مختلفی ویژه دانش‌آموزان و والدین در قبال مسائل و آسیب ها که در جامعه با آن مواجه هستیم اجرا می شود از موضوع های مهم این کارگاه ها می توان به ارتقای دانش و ایجاد مهارت در زمینه های خاص در مدت زمان کوتاه مدت ،آموزش مباحث علمی متنوع مورد نیاز شرکت کنندگان ،ارتقای آگاهی و توانایی خانواده ها در جهت اعتلای زندگی بهتر با شناخت بیشتر و رفتار آگاهانه تر و پیشگیری معضلات و مشکلات دانش آموزان در جامعه نام برد.
مدیر دبیرستان دخترانه از اقدامات فوق العاده و کارگاه های آموزشی ویژه دانش آموزان پایه دهم تا دوازدهم اشاره کردند و اظهار داشتند: در راستای تحقق اهداف تربیتی زمينه شكوفايي استعدادهاي دانش آموزان در ابعاد فرهنگي ، ديني، هنري ، ورزشي  و اجتماعي این امکان  فراهم مي آوریم و کارگاه های آموزشی توانمندسازی در جهت توسعه و تعميق آموخته هاي دانش آموزان صورت مي گيرد و متناسب با استعداد آنان ، زمينه هاي رشد و توسعه يادگيري را در ابعاد نظري و عملي ایجاد 
 می شود كه شامل همه دانش آموزان متوسطه دوره دوم می باشد.
در ادامه عبدالحسین شبانی نژاد مشاوره و مدرس امور اجتماعی و مسئول توانمند سازی دانش آموزان در خصوص راهکار افزایش انگیزش در دانش آموزان خاطر نشان کردند: برای ایجاد انگیزه تحصیلی بهترین روش این است که پس از برطرف کردن موانع انگیزشی، همزمان به انگیزه های بیرونی و درونی پرداخت و آنها را تقویت نمود. به این ترتیب با وجود انگیزه های بیرونی فرد به سرعت نیرو بدست آورده و حرکت تحصیلی خود را آغاز خواهد نمود و تضمین و ادامه راهش نیز با بوجود آمدن انگیزه های درونی در طول زمان تضمین خواهد شد.
اما برای افزایش انگیزه تحصیل دو گام اساسی را باید برداشت، گام اول کشف و برطرف کردن عوامل عدم انگیزه است، و گام بعدی بکاربردن هم زمان راهکارهای افزایش انگیزه درونی و بیرونی است. در این صورت شما خواهید توانست با یاری خداوند متعال انگیزه تحصیلی را در خود ایجاد نمایید و یا افزایش دهید.
شبانی نژاد کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی موفقیت رو  در زندگی زمینه ساز سعادت و خوشبختی دانستند و افزودند:موفقیت در زندگی زمانی برای انسان میسر می شود که برای رسیدن به اهدافش تلاش کند اگر چه تلاش به تنهایی کافی نیست و باید برنامه ریزی دقیق و حساب شده را هم در نظر گرفت . از مطالعه زندگی انسان های موفق این مطلب به خوبی روشن می شود که بدون علم و عمل رسیدن به قله های سعادت و خوشبختی امکان پذیر نیست .نداشتن هدف سبب بی انگیزگی می گردد.
وی از نداشتن  امید به آینده و نداشتن اعتماد به نفس  در دانش آموزان ابراز نگرانی کردند و خاطر نشان کردند:
نداشتن امید به آینده  یکی از مشخصترین دلایل افت تحصیلی دانش آموزان ، بلاتکلیفی و نداشتن امید به آینده است . زیرا اکثر دانش آموزان یک آینده خوب و روشن را مستلزم ادامه تحصیل نمی دانند. و نداشتن اعتماد به نفس کسی که استعدادها و توانایی های خود را باور ندارد و همیشه خود را ناچیز و ناتوان می پندارد، هرگز جرات اقدام به کار پیدا نمی کند و از این روی، دچار شکست و ناامیدی می شود زیرا همیشه می ترسد از عهده کارهایش برنیاید، هر چند در ظاهر هم خود را توانا ببیند.

شناسه خبر : 13807
تاریخ : 1402/11/17 18:08:31
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/1lKtRd
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #هدف #انگیزه #کارگاه #آموزش #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.