آخرین اخبار
تولید انواع ربات ها با کاربری صنعتی و آتش نشانی ازسوی یک شرکت دانش بنیان
یک شرکت دانش بنیان علاوه بر تولید انواع ربات ها با کاربری صنعتی و آتش نشانی، تجهیزاتی را در خیلی از روستاهای دوردست و مناطق ضعیف ساخته که هزینه های نگهداری چاه های آب کشاورزی را کاهش داده و همچنین چاه هایی را از خرابی نجات داده است. این اقدام خدمت بزرگی برای مناطق کمتر برخوردار یا اقشار ضعیف جامعه مانند کشاورزان است که در کم آبی مشکلات بزرگی برای آنها به وجود آمده است.

به گزارش دریاکنار؛ مدیرعامل شرکت ایده کاوان صنعت پردیس درخصوص محصولات تولیدی این شرکت و کاربرد آنها گفت: فعالیت اصلی ما در حوزه رباتیک است و اقدام به تولید ربات های بازرسی چاه عمیق و همچنین ربات های درون چاهی با قابلیت انجام عملیات احیا و ترمیم روی دیواره چاه تا عمق ۵۰۰ متری کردیم که در حوزه فاضلاب نیز کاربرد دارد. همچنین ربات های بازرسی تونلی ساختیم که منبع تغذیه آنها داخل رباط تعبیه شده و در تونل هایی با طول چند کیلومتر به صورت آنلاین حرکت می کند.

ابوالفضل حسنی با بیان اینکه این ربات مجهز به برخی سنسورها مثل گازهای قابل اشتعال و دماست که می تواند وضعیت تونل را برای ما مانیتور کند، افزود: در حوزه نفت نیز در حال ساخت ربات های آتش نشان هستیم. این ربات می تواند در محیط های خطرناک و غیرقابل دسترس عملیات اطفای حریق انجام دهد. از طرفی ربات های لایه روب را طراحی کردیم که می تواند برای لایروبی داخل مخازن نفت استفاده شود. در حال حاضر این عملیات به صورت دستی انجام می شود و دوره های تعمیرات آنها خیلی کوتاه است که با این ربات می توانیم دوره ها را کوتاه و از تلفات انسانی جلوگیری کنیم.

وی در خصوص بزرگترین یا مهم ترین دستاورد این مجموعه نیز گفت : برای بنده همه چیز منتهی به هدف است و همین که توانسته ام به این هدف دست پیدا کنم، موفقیت من به شمار می رود. درواقع هدف من این بوده که یک شرکت فناور در حوزه رباتیک داشته باشم تا علاوه بر خدمت به کشور، به ایده ها و اهدافی که داشته ام دست پیدا کنم و آنها را وارد صنعت کشور کنم.

حسنی با اشاره به اینکه رباتیک علمی نو و جدید در دنیا و برای کشور است، تصریح کرد: وارد کردن علم رباتیک در صنایع مختلف دستاورد بزرگی بوده است که بنده طی این سالها توانسته ام به آن برسم.

وی در خصوص کاربرد محصولات شرکت در حوزه توانمندسازی مناطق کمتر برخوردار نیز عنوان کرد: محصولات ما کاربردهای مختلف دارد که کاربرد برخی از آنها در حوزه آب، آبرسانی و کشاورزی است. ما در خیلی از روستاهای دوردست و مناطق ضعیف توانستیم با تجهیزاتی که ساختیم، هزینه های نگهداری چاه های آب کشاورزی را کاهش داده و چاه هایی را از خرابی نجات دهیم. درواقع سه محصول ما مستقیما به چاه های آب کشاورزی مربوط می‌شود که باعث کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری شده و عمر چاه ها را افزایش می‌دهد که این می‌تواند کمک بزرگی به مناطق کمتر برخوردار یا اقشار ضعیف جامعه مانند کشاورزان باشد که در کم آبی مشکلات بزرگی برای آنها به وجود آمده است.

این فعال حوزه علم و فناوری درخصوص حجم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این شرکت نیز عنوان کرد: در مجموعه ما به صورت مستقیم حدود ۱۵ نفر مشغول به کار هستند و پنج نفر نیز به صورت غیرمستقیم و پاره وقت فعالیت می کنند.

وی در پایان درخصوص استفاده از حمایت های معاونت علمی ریاست جمهوری نیز گفت: در سالهای گذشته از تسهیلاتی مانند لیزینگ و وام های اشتغالزایی و یک سری تسهیلات دیگر برای سرمایه در گردش استفاده کرده ایم و از این بابت ممنونیم .ما برای توسعه و گسترش شرکت نیاز به تسهیلات و سرمایه و حمایت داریم و انتظار داریم که حمایت بیشتری از شرکت های دانش بنیان شود، زیرا نیروهای متخصص ما در این شرکت ها هستند و اگر حمایت شوند و به آنها فرصت داده شود،  می‌توانند اشتغالزایی بزرگی ایجاد کنند. می بایست فضای صادرات برای محصولات دانش بنیان فراهم شود کمااینکه این قبیل حمایت ها ضرورت زیادی برای دانش بنیان ها دارد.

 

منبع: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

شناسه خبر : 13903
تاریخ : 1402/11/23 11:17:13
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/0XR4MN
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #تولید ربات #شرکت دانش بنیان #کاربری #صنعتی #آتش نشانی #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.