آخرین اخبار
دارندگان مدرک تخصصی حفظ قرآن نگران آزمون استخدامی آموزش و پرورش نباشند
مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره حذف امتیاز حافظان قرآن در آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های انجام شده هیچ محدودیتی برای شرکت حافظان که دارای مدارک تخصصی یک تا سه قرآن هستند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش وجود ندارد و می‌توانند از مزایای مدارک خود استفاده کنند

میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: در آزمون استخدامی دبیری، همه حافظان قرآن کریم با همان مدرک تخصصی که در اختیار دارند می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند و مدارک خود را بارگذاری کنند، البته رشته انتخابی آن‌ها باید «دبیری حکمت و معارف اسلامی» باشد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه این مدرک برای استخدام آموزش و پرورش قابل قبول است، افزود: برای استخدامی آموزگاری هم این منع وجود نداشته است و اگر متقاضی در رشته مرتبط آموزگاری شرکت کرده باشد، امکان ادامه ثبت‌نام وجود دارد، اما در آزمون جدید با توجه به قانونی بودن مدارک تخصصی هیچ محدودیتی برای شرکت حافظان قرآن که دارای مدارک تخصصی یک تا سه قرآن کریم هستند، وجود ندارد و می‌توانند از مزایای مدارک خود استفاده کنند.

باقری گفت: اکنون آزمون جدید برای حافظان قرآن کریم شرایط بهتری را در نظر گرفته است، زیرا ۱۰ درصد به امتیاز نمره مکتسبه آزمون کتبی حافظان قرآن دارای درجات (۱ تا ۳) برای حافظان قرآن در (رشته‌های تحصیلی مربوط به گروه معارف اسلامی) لحاظ خواهد کرد که این امتیاز در هیچکدام از آزمون‌های قبلی آموزش و پرورش لحاظ نشده بود.

در کنار بهره‌مندی از این مدرک و بر اساس مصوبه شماره ۱۳۷۳۶ / ۲۰۰ مورخ ۱۴ / ۰۶ / ۱۳۹۰ شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، ۱۰ درصد به امتیاز نمره مکتسبه آزمون کتبی حافظان قرآن دارای درجات (۱ تا ۳) برای حافظان قرآن در شغل آموزگار (رشته‌های تحصیلی مربوط به گروه معارف اسلامی) و ... لحاظ خواهد شد.

شناسه خبر : 9087
تاریخ : 1402/4/4 08:33:35
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/wpKhy8
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #استخدامی #آموزش و پرورش #حافظ قرآن #آزمون #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.