آخرین اخبار
دولت اوکراین می خواهد خط لوله " دروژبا " را منفجر کند
گفته می‌شود زلنسکی در فوریه گفته که اوکراین برای «از بین بردن» صنعت انرژی مجارستان که به شدت به روسیه وابسته است، باید خط لوله دروژبا را منفجر کند

وزیرخارجه مجارستان: زلنسکی قصد دارد به خط لوله دروژبا حمله کند

 

 

 

پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان می‌گوید که نقشه‌ ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای انفجار احتمالی خط لوله «دروژبا» که نفت خام روسیه را به بوداپست منتقل می‌کند، ضربه‌ای مهلک به امنیت انرژی مجارستان وارد خواهد کرد.

 

سیارتو در واکنش به گزارش اخیر واشنگتن‌پست که به نقل از اسناد افشاشده پنتاگون منتشر و مدعی شد که زلنسکی قصد دارد به خط لوله دروژبا حمله کند، گفت: این چیزی نیست جز تهدید علیه حاکمیت مجارستان؛ امنیت تامین انرژی مساله حاکمیتی است. اگر کسی خواسته باشد که امنیت تامین انرژی مجارستان به خطر بیفتد، عملا به حاکمیت مجارستان حمله کرده است.

 

واشنگتن‌پست هفته گذشته در گزارشی مدعی شد که زلنسکی قصد دارد اهدافی در داخل خاک روسیه و همچنین اشغال برخی شهرهای مرزی این کشور را هدف قرار داده و با این کار در مذاکرات احتمالی با مسکو، اهرم اعمال فشار داشته باشد. گفته می‌شود زلنسکی در فوریه نیز گفته که اوکراین برای «از بین بردن» صنعت انرژی مجارستان که به شدت به روسیه وابسته است، باید خط لوله دروژبا را منفجر کند.

 

 

 

 

شناسه خبر : 8082
تاریخ : 1402/2/29 12:50:00
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/gDhTru
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #زلنسکی #خط لوله دروژبا #جنگ روسیه و اوکراین #پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.