آخرین اخبار
سامانه بارشی وارد کشور شد
خروجی جدیدترین تصویر ماهواره هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور شده و فعالیت آن به تدریج در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه و ارتفاعات البرز غربی شروع می‌شود.

به گزارش دریاکنار، بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود روز چهارشنبه برای استان‌های ایلام، خوزستان، نیمه غربی و جنوب کرمانشاه، غرب کردستان و غرب و جنوب لرستان رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گرد و خاک و کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

این شرایط اثرات مخاطره‌آمیزی همچون «اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلو‌های تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال و خسارت به ماشین‌آلات و محصولات باغی و زراعی» در پی دارد.

فعالیت سامانه با سطح هشدار نارنجی و پیامد‌های مشابه برای پنجشنبه در استان‌های «ایلام، غرب و جنوب لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، بوشهر و غرب و جنوب هرمزگان» ادامه می‌یابد.

توصیه می‌شود برای مواجهه مناسب با این شرایط نسبت به «عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر و محدودیت در فعالیت‌های عمرانی اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارددر استان‌های ایلام، خوزستان، نیمه غربی و جنوب کرمانشاه، غرب کردستان و غرب و جنوب لرستان» اقدام شود.

همچنین توصیه می‌شود دستگاه‌های اجرایی و امدادی آمادگی لازم را برای مواجهه با این شرایط داشته باشند.

 

منبع: وزارت راه و شهرسازی

شناسه خبر : 12423
تاریخ : 1402/8/25 05:35:39
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/nUAmGC
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #سامانه بارشی #ماهواره هواشناسی #بارش #بارندگی

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.