گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
شرایط دریافت پروانه حرفه‌ای نظام روانشناسی و مشاوره تغییر کرد
معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از برگزاری نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای روانشناسان در ۱۵ دی سال جاری خبر داد.

پرویز آزاد فلاح در نشستی خبری اظهار کرد: از این پس برای دریافت پروانه حرفه‌ای نظام روانشناسی و مشاوره، عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های روانشناسی و مشاوره، اخذ حد نصاب نمره در آزمون صلاحیت حرفه‌ای روانشناسان و قبولی یا عدم قبولی در مصاحبه روانشناختی الزامی است.

 وی درباره اعلام جزئیات برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای روانشناسان و مشاوران توضیح داد: از این رو نخستین آزمون ما در ۱۵ دی سال جاری برگزار می‌شود. تصمیم گرفتیم سالی دو بار یک بار اواخر تیر و یک بار اواسط دی این آزمون برگزار شود.

 آزاد فلاح با بیان اینکه سعی می‌کنیم به شکل استاندارد این آزمون برگزار شود، تاکید کرد: در این آزمون نه تنها سوالات تکراری درسی وجود ندارد بلکه بیشتر بر کفایت حرفه‌ای تمرکز دارد. متخصصان روان سنجی سوالات را ارزیابی و میزان دشواری آن را تعیین می‌کنند. در نهایت گروهی از نخبگان بر حسب توزیع نمرات، دشواری و تراز نمرات تصمیم می‌گیرند که نقطه تشخیص برای اینکه فرد به فاز دوم و برای مصاحبه دعوت شود یا خیر، چه خواهد بود.

 معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور افزود: در مورد مصاحبه هم وضعیت به همین ترتیب است. در واقع در مصاحبه و آزمون صلاحیت حرفه‌ای مباحث علمی و درسی که روانشناسان در دانشگاه خوانده‌اند مد نظر ما نیست بلکه پختگی همکار مد نظر است. کمترین چیزی درباره مسائل علمی و درسی وارد آزمون صلاحیت حرفه‌ای و پس از آن در مصاحبه، نخواهیم کرد.

 

منبع: قدس آنلاین

شناسه خبر : 12086
تاریخ : 1402/8/8 09:14:54
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/7ulKje
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #معاون آموزش و پژوهش #سازمان نظام روانشناسی #مشاوره کشور #برگزاری #صلاحیت #حرفه‌ای

اخبار مرتبط

نظرات

1
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
  • شکایت کننده
    7 ماه قبل

    وقتی فامیل هایشان مجوز گرفتند دیگران باید امتحان بدهند استبدادی است قبول نداریم وقتی خیلی ها رشته روان شناسی ندارند دارند مشاوره میدهند همش سنگ اندازی برای کسانی هست که مظلوم هستند اگر امتحان هست همه مسیولان و همه باید امتحان بدهند اعتراض شدید داریم