آخرین اخبار
شیوه‌نامه بهداشتی به یک فرهنگ در زندگی تبدیل شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با تلاش‌های انجام شده شیوع کرونا در جامعه کنترل و مهار و رعایت شیوه‌نامه بهداشتی به یک فرهنگ در زندگی تبدیل شده است.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، محمد تقی ایرانی در نشست مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر با اشاره به بهبود شرایط کرونا در استان اظهار داشت: با تلاش مدافعان سلامت، اصحاب رسانه و تمام دست‌اندرکاران، شرایط بیماری کرونا در استان بوشهر بهبود یافته که لازم است همچنان از ساده‌انگاری پرهیز شود.

وی شعار امسال را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: مقام معظم رهبری امسال را به‌عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین تعیین کردند که عملیاتی شدن این شعار و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای تصریح کرد: اقتدار نظام اسلامی ایران در فناوری‌های نوین از جمله هسته‌ای به چشم و رخ جهانیان کشیده شده و ملت ایران هم از این فناوری علمی و بومی همواره دفاع کرده است.

ایرانی، با گرامیداشت سالروز شهادت آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی به حادثه تروریستی در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام پرداخت و با محکوم کردن این جنایت خاطر نشان کرد: در جنایت تروریستی در مشهد مقدس 2 روحانی جهادگر شهید و یک روحانی دیگر مصدوم شد که نظام سلطه و دشمنان درصدد هستند جامعه اسلامی همچنان در تنش و التهاب باقی بماند.

وی اهمیت اتحاد و انسجام در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان را مورد اشاره قرار داد و افزود: دشمنان با شایعه سنی هراسی، افغانستانی هراسی و دیگر دسیسه‌ها سعی می‌کنند جامعه را از حالت آرامش خارج کنند که با حفظ اتحاد و انسجام اهداف دشمنان ناکام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه در شرایط جدید کرونایی قرار داریم خاطر نشان کرد: با تلاش‌های انجام شده شیوع کرونا در جامعه کنترل و مهار و رعایت شیوه‌نامه بهداشتی به یک فرهنگ در زندگی تبدیل شده است.

ایرانی با اشاره به تأمین واکسن کرونا از سوی دولت برای سلامتی جامعه گفت: دریافت واکسن کرونا در مصون ماندن از بیماری و حفظ سلامتی یک ضرورت است که تزریق نوبت سوم این واکسن در ارتقا سلامتی جامعه بسیار مهم و موثر است.

وی کاهش فوتی‌های کرونایی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: با تزریق واکسن کرونا و رعایت شیوه‌نامه بهداشتی ضمن کاهش مبتلایان به بیماری کرونا، شاهد کاهش 50 تا 60 درصدی فوتی‌های کرونایی هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از کاهش فوتی‌های کرونایی استان از 35 نفر به یک یا 2 نفر در هفته خبر داد و بیان کرد: با بهبود شرایط، زمینه بازگشت جامعه به شرایط عادی فراهم شد به گونه‌ای که در ایام تعطیلات نوروز بین 8 تا 9 میلیون نفر به استان بوشهر سفر کردند.

ایرانی ظرفیت اقامتی استان را حدود 5 هزار نفر دانست و تأکید کرد: با توجه اینکه استان بوشهر از نقاط مهم گردشگرپذیر است باید زیرساخت‌های اقامتی توسعه یابد تا امکانات اولیه برای مسافران و گردشگران ایجاد شود.

وی باتأکید بر اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی کرونا در برگزاری کلاس‌های حضوری در دانشگاه‌ها و مدارس تصریح کرد: همه مسئولان موظف هستند زمینه برگزاری آموزش حضوری دانشجویان و دانش‌آموزان فراهم کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر شیوع بیماری سرخک در اتباع خارجی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: به واسطه افزایش مهاجرت اتباع خارجی از جمله افغانستانی و پاکستانی به جمهوری اسلامی و استان بوشهر و شیوع بیماری سرخک در بین آنان لازم است راهکارهای لازم برای مقابله با این بیماری مورد توجه قرار گرفته شود.

ایرانی از فراهم بودن واکسن سرخک در  مراکز درمانی، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: شیوه خطر بیماری سرخک در جامعه وجود دارد که لازم است والدین نسبت به تزریق واکسن سرخک به کودکان اقدام کنند.

وی اضافه کرد: پوشش واکسیناسیون سرخک در تمامی نقاط استان فراهم است و اتباع غیرایرانی هم می‌توانند از این واکسن بهره‌مند شوند.

شناسه خبر : 1745
تاریخ : 1401/1/21 04:24:27
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/VJzVsq
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #اخبار استانداری بوشهر #محمد تقی ایرانی #معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی #کرونا #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.