آخرین اخبار
طرح‌های حفاظت از خاک در استان بوشهر اجرا می‌شود
سرپرست مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: مهمترین راه برای حفاظت از عنصر با ارزش خاک و پیشگیری از فرسایش آن ایجاد پوشش گیاهی مناسب است.

احمد مشایخی  در همایش روز جهانی خاک در شهرستان دشتستان گفت: از آنجایی که نامیدن روز جهانی خاک به دلیل اهمیت خاک و ضرورت بهره‌برداری پایدار از آن است باید نسبت به حفاظت از آن اهتمام ویژه ای داشت.

سرپرست مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: لزوم حفظ و حراست از این سرمایه خدادادی در راستای بهره برداری پایدار و حفظ آن برای نسل‌های آینده بدون توجه به منابع خاک امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: مهمترین راه برای حفاظت از این عنصر باارزش و پیشگیری از فرسایش آن ایجاد پوشش گیاهی مناسب است که به تقویت قسمت کشاورزی و جلوگیری از سیلاب‌های ویرانگر نیز کمک بسیاری می‌کند.

مشایخی تصریح کرد: در راستای حفاظت از خاک به ویژه اراضی کشاورزی باید نسبت به رصد و پایش مستمر اراضی و همچنین بازدید از طرح‌های دارای مجوز حفظ کاربری صورت پذیرد تا از هرگونه تخریب اراضی جلوگیری و در جهت حفاظت از آن اقدام کرد.

 
شناسه خبر : 12811
تاریخ : 1402/9/18 08:41:45
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/dcKxVV
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #سرپرست مدیریت #امور اراضی #جهاد کشاورزی #طرح‌های حفاظت #خاک #استان بوشهر

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.