گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر: سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومان در طرح‌های آب‌رسانی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: اکنون طرح‌های آب‌رسانی با اعتبار یک‌هزار میلیارد تومان در شهرهای استان بوشهر در دست اجرا است.

ابوالحسن عالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در حاشیه بازدید از پروژه های آبشیرین کن در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد: در حال حاضر، در ده سایت مختلف در استان بوشهر به حجم 140,000 متر مکعب آب شیرین کن در حال احداث می‌باشد. قبل از تشکیل دولت، این تجهیزات فقط در شهرستان‌های بوشهر، کنگان و دشتی وجود داشت اما در حال حاضر در 9 شهرستان دیگر نیز در حال احداث می‌باشند.

براساس آمار شش‌ماهه سال 1402، تولید روزانه آب در استان بوشهر حدود 420,000 متر مکعب بوده است. از این مقدار، 45 درصد از خط کوثر، حدود 4/1 از کازرون و بیش از 4/1 از آبشیرین‌کن‌ها تأمین می‌شود و همچنین مقداری حدوداً 5 درصد از چاه‌های داخلی استان نیز به مردم عرضه می‌شود.

عالی تصریح کرد: سرانه تولید آب در شبانه‌روز به ازای هر نفر 325 لیتر BOD می‌باشد، به این معنی که میزان تولید آب برای هر نفر در شبانه‌روز 325 لیتر است. در حالی که سرانه مصرف آب حدود 290 لیتر است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در حال حاضر بیش از 450 هزار مشترک مصرف‌کننده آب در استان وجود دارد، که 90 درصد از این مشترکین افراد خانگی هستند و تقریباً 90 درصد آب استان را مصرف می‌کنند

ایشان اظهار کرد: متوسط قبض صادره به ازای هر خانوار در سال، 150 هزار تومان است. ۴۰ درصد مشترکین زیر الگوی مصرف که ۱۵ مترمکعب در یک ماه است استفاده کرده و همچنین، خانوارهایی که در چارچوب الگو هستند، قبض آنها پایین است و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، آب آنها به صورت رایگان عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خاطرنشان کرد: از ابتدای فروردین 1401 تا 11 آذرماه 1402، آیتم تماس‌هایی که در سامانه ثبت شده‌اند، شامل افت فشار آب و بی‌آبی بوده‌اند. سامانه سی آر ام به 4 نقطه وصل شده است: شماره اشتراک، موبایل، مختصات جغرافیایی و کد جغرافیایی مشترک. هر تماسی که در سامانه ثبت می‌شود بر روی این 4 گزینه اطلاع رسانی می شود. درواقع در سال 1401 معادل 13376 تماس در خصوص موضوعات افت فشار و بی‌آبی ثبت شده بود که در سال 1402 به 4484 تماس کاهش یافته است، که نشان دهنده 67 درصد کاهش تماس‌های مرتبط با افت فشار و بی‌آبی می‌باشد. در کل استان، نسبت این افت فشار و بی‌آبی به تمامی تماس‌ها حدود 69 درصد است. همچنین، درخواست‌های برای تأمین آب از طریق تانکری نیز در شهر بوشهر حدود 50 درصد کاهش یافته که در کل استان این کاهش حدود 35 درصد بوده است. در مورد شاخص شکستگی شبکه، مشخص شده است که این شاخص به دلیل فشار یا فرسودگی شبکه‌ها افزایش یافته و نیاز به نوسازی شبکه وجود دارد .

وی گفت: حدود 1000 میلیارد تومان پروژه در حوزه آب در شهرها در دست اجرا است که تحت عنوان سرفصل تنش در نظر گرفته شده است. همچنین، حدود 1500 میلیارد تومان پروژه در حوزه آب روستایی در دست اجراست که تحت عنوان سرفصل محرومیت زدایی و مجتمع های آب رسانی تعریف شده است. همچنین، حدود 3000 میلیارد تومان پروژه در دست اجرا در حوزه فاضلاب وجود دارد.

با اجرای این پروژه‌ها، انتظار می‌رود که مشکلاتی که در زمینه آب و فاضلاب در بسیاری از مناطق وجود دارد، بهبود یابد. با این حال، لازم است به دقت اقدامات انجام شده در این حوزه‌ها پایبند بوده و در نظر داشته باشیم که مدیریت مناسب منابع آبی و فاضلابی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی در پایان افزود: با توجه به بحث واردات آب و ریسک بالایی که بر اثر پدیده‌های خشکسالی و واردات آب از استان‌های مجاور در استان ما وجود دارد، تصمیم گرفتیم که به عنوان راهکاری برای کاهش این ریسک، ظرفیت تولید آبشیرین‌کن‌ها را به صورت ویژه توسعه دهیم. برای این منظور، مذاکراتی با وزارت نیرو شروع کردیم و به دلیل ضرورت ارائه مطالعه جامع جمعیتی و نیاز آبی، به همراه مشاورین خبره، با تشکیل یک کارگروه ویژه ۱۵ نفری، چشم‌انداز سند آب استان را تدوین کردیم. پس از یک سال تلاش، در آبان ماه ۱۴۰۱، مجوزهای لازم برای احداث آبشیرین‌کن‌ها در سه سایت تولید آب در شهرهای گلستان دشتی، بوشهر و کنگان صادر شد. با پشتیبانی شخص استاندار، ظرفیت تولید آب در این سه سایت به بالای ۲۴۰ هزار متر مکعب افزایش یافته است. این اقدام، علاوه بر کاهش ریسک واردات آب، به توسعه صنعت آب و تأمین نیازهای آبی مردم منطقه نیز کمک کرد.

با برخورد با انشعابات غیرمجاز و اقداماتی در خصوص نوسازی شبکه‌ها و کنترل هدررفت آب، امیدواریم که بهبود چشمگیری در شرایط فشار آب ایجاد شود.

شناسه خبر : 12730
تاریخ : 1402/9/13 15:32:49
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/PjfXYN
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر #بازدید #طرح‌های آب‌رسانی #آبفا #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.