آخرین اخبار
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مدیریت دریامحور نیازمند نهاد راهبری است
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، اجرایی‌سازی دقیق و مدیریت صحیح سیاست‌های توسعه دریامحور را نیازمند "استفاده کامل از ظرفیت‌های موجود دولت" و "مشارکت تمامی نهادهای درگیر حوزه دریا" دانست و تاکید کرد: برای اجرای مطلوب سیاست‌های توسعه دریامحور، یک نهاد راهبری ایجاد می‌شود که به معنی ایجاد وزرات‌خانه یا دستگاه اجرایی جدید نیست.

به گزارش دریاکنار و نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، اجرایی‌سازی دقیق و مدیریت صحیح سیاست‌های توسعه دریامحور را نیازمند "استفاده کامل از ظرفیت‌های موجود دولت" و "مشارکت تمامی نهادهای درگیر حوزه دریا" دانست و تاکید کرد: برای اجرای احسن سیاست‌های توسعه دریامحور، یک نهاد راهبری ایجاد خواهد شد که به معنی ایجاد وزراتخانه یا دستگاه اجرایی جدید نیست.

وی افزود: گام دوم بعد از ایجاد ستاد اجرایی‌سازی سیاست‌های توسعه دریامحور، تنقیح قوانین و پیشنهاد قوانین یکپارچه به صورت یک لایحه به مجلس شورای اسلامی، به منظور یکپارچگی دستگاه‌ها در اجرای قوانین و مقررات در این حوزه است.

صفایی تاکید کرد: با توجه به پراکندگی دستگاه‌ها در حوزه عملیاتی‌سازی بندهای سیاست‌های توسعه دریامحور، باید در بُعد قوانین و مقررات تحول اساسی ایجاد کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در تنقیح و تصویب قوانین و مقررات، باید کلمات کلیدی که در مبحث اجرا دارای اهمیت هستند، مانند جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ایجاد زیربناها باید شفاف و تسهیل شود. 

تصویب قوانین و مقررات زیربنایی جدید برای شکل گیری قطب‌های اقتصادی در سواحل

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: برای شکل‌گیری قطب‌های اقتصادی در سواحل، علاوه بر تصویب قوانین و مقررات خاص، باید تکالیف هر وزارتخانه به صورت شفاف تعیین شود، چراکه ایجاد قطب اقتصادی جدید بدون الزام قوانین و مقررات زیربنایی مناسب، بعضاً غیرممکن خواهد بود.

صفایی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی نقش آفرینی مؤثری در عملیاتی سازی سیاست های توسعه دریامحور دارد، گفت: سیاست های توسعه دریامحور به عنوان یکی از مهم ترین سندهای تاریخی در حوزه دریا، می تواند موجب همگرایی تمامی ارگان ها و مجموعه های دریایی کشور شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در حال حاضر اعتقاد به اینکه دریا یکی از مهم ترین پیشران های کشور محسوب می شود، بر کسی پوشیده نیست و می تواند در حوزه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و...نتایج درخشانی را به دنبال داشته باشد.

صفایی با اشاره به تاکیدات رییس جمهوری و تشکیل کارگروه مربوطه برای اجرایی‌سازی هرچه سریع‌تر و دقیق‌تر سیاست‌های توسعه دریامحور توسط معاون اول ریاست‌جمهوری، خاطرنشان کرد: در سیاست های کلی توسعه دریامحور، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک ارگان مهم و اجرایی در حوزه دریا، سواحل و بنادر اقداماتی انجام داد که بتوانیم در حوزه دریامحور هم پروژه های اجرایی را داشته باشیم.

شناسه خبر : 14063
تاریخ : 1402/11/30 08:06:11
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/QVj1Jc
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #معاون وزیر راه و شهرسازی #مدیریت دریامحور #نهاد راهبری #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.