گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
نظـام سلامت در پاسـخ مؤثر، به‌موقع و هماهنـگ بـه مخاطـرات طبیعـی و انسان‌ساخت باید یکپارچه شود
به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از نقل از روابط عمومی، کارگاه پاسخ نظام سلامت در حوادث و بلایا (EOP) با تدریس استاد دکتر سید حسین موسوی، روز شنبه مورخ بیست و سه مهرماه سال جاری، برای گروه هدف پرسنل ستادی و عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی، گروه عملیات ویژه، مدیران بحران و سوپروایزرهای آموزشی بیمارستان‌ها به همت واحد آموزش اورژانس استان بوشهر برگزار شد.

دکتر سید حسین موسوی با تأکید به بومی‌سازی برنامه‌های پاسخ گفت: در نوشتن برنامه‌های مربوط به پاسخ در نظام سلامت، عملیاتی شدن برنامه‌های تدوین‌شده از اهمیت بالایی برخوردار است.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن ارائه کامل سامانه شبیه‌سازی‌شده برنامه پاسخ نظام سلامت در حوادث و بلایا گفت: این برنامه به نحوی طراحی‌شده که مسئولین هر منطقه بتوانند برنامه عملیاتی پاسخ در بلایا مرتبط با منطقه خود، آماده کنند.
دکتر سید حسین موسوی چشم‌انداز این برنامه پاسخ را در راستای اهداف ارتقای آمادگی مراکز درمانی در پاسخ به حوادث و آشنایی بیشتر نیروها با کارکردهای پاسخ در زمان حوادث و بلایا عنوان کرد.
وی افزود: برنامه پاسخ در راســتای هــدف نظــام سلامت مبنــی بــر کاهــش خطــر مخاطــرات طبیعــی و انسان‌ساخت در ســطح جامعـه، تسهیلات و منابـع نظـام سـلامت تدوین‌شده و مبتنـی بـر رویکـرد مشـارکت بیـن بخشـی است، همچنین تمـام مخاطـرات و تمـام جنبه‌های سـلامت که هـدف اصلـی آن ارتقـای آمادگـی یکپارچـه نظـام سلامت در پاسـخ مؤثر، به‌موقع و هماهنـگ بـه مخاطـرات طبیعـی و انسان‌ساخت است را نیز دربرمی گیرد.
در پایان این کارگاه بیمارستان‌ها و مراکز، برنامه عملیاتی برای یک حادثه رایج در منطقه خود را برحسب آموزه‌های کارگاه نوشتند و برنامه اختصاصی نوشته‌شده پیش بیمارستانی و بیمارستانی در نظام پاسخ نیز موردبررسی قرار گرفت.
دکتر سید حسین موسوی ضمن تأکید بر اهمیت داشتن برنامه پاسخ در استان اذعان داشت: نیروهای ستادی و محیطی در مورد نحوه تکمیل برنامه پایش سلامت در بلایا، اجرای برنامه در سطوح ستادی و محیط آنچه لازم باشد بدانند، توسط کارگروه سلامت در بلایا و ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی استان آموزش داده می‌شود.
گفتنی است در حاشیه این کارگاه سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر درباره پیگیری بانک جامع اطلاعات موردنیاز زمان بحران برای رفع نیاز مدیران در جهت دسترسی به اطلاعات جامع خبر داد.

شناسه خبر : 3725
تاریخ : 1401/7/24 11:15:01
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/WMTUDR
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #کارگاه آموزشی #حوادث و بلایا #دکتر سیدحسین موسوی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.