گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
پیشرفت چشمگیر عملیات آبخیزداری در استان بوشهر
عبدالحسین گرشاسبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در بازدید از سازه‌های آبخیزداری استان، از پیشرفت قابل توجه عملیات آبخیزداری در این استان خبر داد. وی در این بازدید به تشریح جزئیات پروژه‌های مختلف آبخیزداری در شهرستان‌های مختلف پرداخت و از اهمیت این پروژه‌ها در کنترل سیلاب، کاهش فرسایش خاک و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی سخن گفت.

عبدالحسین گرشاسبی روز شنبه در این بازدید اعلام کرد: مساحت قابل توجهی از حوزه‌های آبخیزداری استان مورد مطالعه و عملیات اجرایی قرار گرفته است. وی با اشاره به اجرای صدها سازه مکانیکی و عملیات بیولوژیک و بیومکانیک در سطح استان، از افزایش چشمگیر حجم ذخیره آب و استحصال آن خبر داد.

گرشاسبی با بیان اینکه شهرستان‌های جم، دشتستان و دشتی بیشترین سهم را در اجرای سازه‌های آبخیزداری داشته‌اند، بر اهمیت این پروژه‌ها در کنترل سیلاب، کاهش فرسایش خاک و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی تأکید کرد.

تخصیص اعتبارات قابل توجه؛ 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر همچنین از تخصیص اعتبارات قابل توجهی به حوزه آبخیزداری در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: این اعتبارات به اجرای پروژه‌های جدید و بهبود عملکرد سازه‌های موجود کمک شایانی کرده است.

با توجه به شرایط اقلیمی استان بوشهر و اهمیت منابع آب، اجرای پروژه‌های آبخیزداری در این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این پروژه‌ها علاوه بر تأمین آب مورد نیاز بخش کشاورزی، صنعت و شرب، در کنترل سیلاب، کاهش فرسایش خاک و بهبود محیط زیست نیز نقش بسزایی دارند.

گرشاسبی در پایان بر ادامه عملیات آبخیزداری در استان بوشهر تأکید کرد: گفت که با تخصیص اعتبارات مناسب و همکاری دستگاه‌های اجرایی، می‌توان به اهداف پیش‌بینی شده در این حوزه دست یافت.

شناسه خبر : 18108
تاریخ : 1403/8/6 03:46:53
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/KvhCif
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #گرشاسبی #آبخیزداری #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.