آخرین اخبار
کلمه عدالت آموزشی با وجود ۲۰ نوع مدرسه پولی یک شوخی با افکار عمومی است!
روز گذشته صحرایی، وزیر آموزش و پرورش با اعلام این خبر که احتمال افزایش مدارس سمپاد وجود دارد، گفته بود:"برخی می گویند چرا سمپادی ها را از سایر بچه ها جدا کردید؟ من می گویم این عدالت است، این بچه ها استعداد بیشتری دارند و باید امکانات بیشتری به آن ها داده شود.".

به گزارش دریاکنار و نقل از قدس آنلاین وی اظهار کرده بود:"برخی مدیریت را «چمنی» می بینند که باید با چمن زن همه چمن ها را یکسان کنند، اما این عدالت نیست؛عدالت این است که اگر فردی توانایی دارد، فضا را برای اثرگذاری او ایجاد کنیم.

کدام متر و میعار؟

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت در خصوص این اظهارات وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه دیده بان همیشه موافق فعالیت مدارس سمپاد بوده و هست،اما این اظهارات هیچ ارتباطی با موافقت ما با این مدارس ندارد و احتمال دارد آقای وزیر تحت تأثیر افلاطون ازعدالت این سخنان را بر زبان آورده باشد، می گوید:دراینجا ما با یک جامعه بالای ۸۰ میلیونی طرف هستیم و هیچ متر و معیاری وجود ندارد که بتواند افراد با استعداد را به طور کامل از افرادی که استعداد متوسط دارند جدا کند.

هامون سبطی در گفت و گو با قدس آنلاین با تأکید بر اینکه درمسائل اجتماعی اینگونه نشان دارکردن انسان ها و بویژه کودکان بسیار خطرناک است و نادانسته ما را می تواند به سمت پرتگاه های هولناکی هدایت کند،می افزاید: متأسفانه آغاز تفکرات فاشیستی گاهی از همین گونه صحبت ها و با شماره گذاری و لیبل زد به آدم هاست،حتی اگر نیت، نیت خوبی باشد؛ اما پس ازاینکه آدم ها نشان دار شدند،آن وقت اتفاقات بسیارهولناکی درجامعه رخ خواهد داد که باید سریعاً جلوی اینگونه نگاه ها و اظهارنظرها گرفته شود.

وی ادامه می دهد: شاید در یک خانواده در بین سه فرزند کسی بتواند بگوید که استعداد کدام یک از فرزندان در امر آموزشی بیشتر است، کدام یک در ورزش و کدام یک در هنر و برای هرکدام امکانات همان رشته را فراهم کنند؛ اما وقتی ما با یک جامعه ۸۵ میلیون نفری مواجه هستیم که نمی توانیم اینگونه با دقت انسان ها را از هم تفکیک کنیم و مهر بااستعداد بر کسانی بزنیم که با کمک یک سری آزمونی که به طور غیراستاندارد و غیرایمن برگزار می شود، وارد این مدارس شده اند و بقیه دانش آموزان را با استعداد متوسط تلقی کنیم؛این اشتباه فاحشی است.

انیشتین و ادیسون با استعداد نبودند؟

وی ادامه می دهد:اگر قرار بود امتحانات مدارس نشانه با استعداد بودن دانش آموزان تلقی شود،آن وقت انیشتین و ادیسون افراد بی استعدادی در مدارسشان قلمداد می شدند در حالی که بزرگ ترین دستاوردهای علمی معاصر ازآن این دو شخصیت است .

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت با تأکید بر اینکه ما در دیده بان شفافیت آموزشی  کاملاً با این اظهارات وزیرآموزش و پرورش مخالف هستیم و آن را خطرناک می دانیم حتی اگر نیت خیری پشت آن وجود

وی اظهار کرده بود:"برخی مدیریت را «چمنی» می بینند که باید با چمن زن همه چمن ها را یکسان کنند، اما این عدالت نیست؛عدالت این است که اگر فردی توانایی دارد، فضا را برای اثرگذاری او ایجاد کنیم.

کدام متر و میعار؟

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت در خصوص این اظهارات وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه دیده بان همیشه موافق فعالیت مدارس سمپاد بوده و هست،اما این اظهارات هیچ ارتباطی با موافقت ما با این مدارس ندارد و احتمال دارد آقای وزیر تحت تأثیر افلاطون ازعدالت این سخنان را بر زبان آورده باشد، می گوید:دراینجا ما با یک جامعه بالای ۸۰ میلیونی طرف هستیم و هیچ متر و معیاری وجود ندارد که بتواند افراد با استعداد را به طور کامل از افرادی که استعداد متوسط دارند جدا کند.

هامون سبطی در گفت و گو با قدس آنلاین با تأکید بر اینکه درمسائل اجتماعی اینگونه نشان دارکردن انسان ها و بویژه کودکان بسیار خطرناک است و نادانسته ما را می تواند به سمت پرتگاه های هولناکی هدایت کند،می افزاید: متأسفانه آغاز تفکرات فاشیستی گاهی از همین گونه صحبت ها و با شماره گذاری و لیبل زد به آدم هاست،حتی اگر نیت، نیت خوبی باشد؛ اما پس ازاینکه آدم ها نشان دار شدند،آن وقت اتفاقات بسیارهولناکی درجامعه رخ خواهد داد که باید سریعاً جلوی اینگونه نگاه ها و اظهارنظرها گرفته شود.

وی ادامه می دهد: شاید در یک خانواده در بین سه فرزند کسی بتواند بگوید که استعداد کدام یک از فرزندان در امر آموزشی بیشتر است، کدام یک در ورزش و کدام یک در هنر و برای هرکدام امکانات همان رشته را فراهم کنند؛ اما وقتی ما با یک جامعه ۸۵ میلیون نفری مواجه هستیم که نمی توانیم اینگونه با دقت انسان ها را از هم تفکیک کنیم و مهر بااستعداد بر کسانی بزنیم که با کمک یک سری آزمونی که به طور غیراستاندارد و غیرایمن برگزار می شود، وارد این مدارس شده اند و بقیه دانش آموزان را با استعداد متوسط تلقی کنیم؛این اشتباه فاحشی است.

انیشتین و ادیسون با استعداد نبودند؟

وی ادامه می دهد:اگر قرار بود امتحانات مدارس نشانه با استعداد بودن دانش آموزان تلقی شود،آن وقت انیشتین و ادیسون افراد بی استعدادی در مدارسشان قلمداد می شدند در حالی که بزرگ ترین دستاوردهای علمی معاصر ازآن این دو شخصیت است .

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت با تأکید بر اینکه ما در دیده بان شفافیت آموزشی  کاملاً با این اظهارات وزیرآموزش و پرورش مخالف هستیم و آن را خطرناک می دانیم حتی اگر نیت خیری پشت آن وجود

شناسه خبر : 11282
تاریخ : 1402/7/4 18:35:11
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/fhxnSc
نویسنده خبر :
X

🔶زینب عوض پور
🔹 خبرنگار
🔹 دانشجو مهندسی کامپیوتر

 
برچسب ها #مدارس سمپاد #استعداد #اموزش و پرورش #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.