آخرین اخبار
گذشت خانواده مقتول از قصاص نفس با وساطت رییس کلانتری 12 دژ برازجان
فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از گذشت خانواده مقتول از قصاص نفس با وساطت رییس کلانتری 12 دژ برازجان خبر داد.

به گزارش دریاکنار به نقل از  خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ "عباس علی یاری" در این خصوص بیان داشت: در پی وقوع یک فقره قتل که حدود 12سال پيش در شهر برازجان فردي که در جريان يک درگيري و نزاع يک جوان حدودا 18 ساله را به قتل رسانده و پرونده مربوطه پس از تشريفات قانوني منتج به صدور حکم قطعي قصاص نفس ازطريق حلق آويز گرديده است و مقدمات اجرايي حکم نیز فراهم وتا اجراي حکم مدت زمان زيادي باقي نمانده است.

وی در ادامه گفت: بلافاصله سرگرد "احمددشت دار" رییس کلانتري 12 دژ برازجان به جهت اقدام خداپسندانه با اشراف بر فرهنگ قومي قبيله اي اقدام به دعوت از جامعه هدف خويش (معتمدين،متنفدين و افراد تاثيرگذار داراي وجه اجتماعي و خوشنام )درمحل کلانتري نموده وچندين جلسه فشرده برگزار نمود.

سرهنگ علی یاری تصریح کرد: با تلاش فراوان و با درايت و ظرافت خاص شخص رئيس کلانتري که مورد اعتماد و اطمينان طرفين دعوي بوده خانواده مقتول در جلسه سازشي در محل اتاق رئيس کلانتري حاضر و با هدايت مستقيم رئيس کلانتري چندين راهکارجهت گذشت و سازش پيشنهاد که خوشبختانه نتيجه به صلح وسازش و اعلام گذشت از سوي خانواده مقتول با پرداخت ديه (صرفا جهت امورات عام المنفعه ) ختم گرديد.

این مقام انتظامی افزود: بلافاصله مراتب سازش به اداره کل زندان مرکزي منعکس و محکوم به قصاص در لحظات آخر از قرنطينه زندان قبل از رسيدن به چوبه دار رهايي يافت که این امرباعث شد علیرغم موجي از شادي در طايفه ومحل سکونت ايشان درمحله حسين آباد برازجان گردید.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: بار ديگر خادمين مردم در فراجا علاوه بر نمایش چهره پليس مقتدر و مهربان با مشارکت و تعامل سازنده با استفاده از ظرفيت هاي معتمدين و ريش سفيدان و افراد خوشنام ، جايگاه وسرمايه اجتماعي فراجا را در افکار عمومی ارتقا دهد.

سرهنگ علی یاری گفت: خانواده بخشيده شده ضمن حضور در ستاد انتظامي شهرستان با نصب بنر و پلاکارد از عملکرد قابل تقديراین فرماندهی و رئيس کلانتري تشکر و سپاسگذاري بعمل آوردند.

شناسه خبر : 9433
تاریخ : 1402/4/19 17:14:36
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/WkUVK1
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #پلیس بوشهر #پلیس مقتدر #اقتدار امنیت #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.