آخرین اخبار
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: استان بوشهر، در پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا، در رتبه هفتم قرار گرفت/ خبرنگاران بوشهری به پویش ملی سلامت پیوستند
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اعلام کرد: تاکنون بیش از ۶۰ درصد از جمعیت هدف این استان در پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا شرکت کرده‌اند. این پویش که به عنوان یکی از پویش‌های پیشتاز در کشور شناخته شده است، در بین ۵۳ دانشگاه علوم پزشکی، استان بوشهر رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است. این پویش هدف دارد تا بیماران دیابتی و فشار خون بالا را به طور سریع تشخیص داده و درمان مناسب را به آن‌ها ارائه کند.

پویش ملی سلامت با شعار «آگاهی زودتر مراقبت مؤثرتر»

دکتر قاسم برجوئی فرد بیان کرد: در این پویش، بیش از ۴۵۵ هزار نفر در استان بوشهر در پویش ملی سلامت شرکت کرده‌اند و تا پایان پایش ۷۱۷هزار نفر دیگر باید به این پایش بپیوندند . از این آمار تعداد ۴۲۰۹ نفر افراد مشکوک به پرفشاری خون شناسایی شده از ابتدای پویش ملی سلامت تا کنون بوده و تعداد، ۱۷۴۲ نفر مشکوک به دیابت هستند که مجموع غربالگری صورت گرفته از ابتدای پویش ملی سلامت تاکنون ۴۵۵۶۶۸ نفر می باشد.

ایشان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۴ نفر با فشار خون بالا تشخیص داده شده و ۷۳ نفر مشکوک به دیابت بودند و برای آزمایش‌های تکمیلی به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

معاونت بهداشت عنوان کرد: شروع این پویش از ۲۰ آبان ماه بوده و مهلت برگزاری این پویش تا ۱۵ دی‌ماه است.

دکتر برجوئی فرد درباره اهداف کلی اجرای طرح پویش ملی سلامت صحبت کرد و اظهار داشت: هدف اصلی این پویش افزایش نسبت شناسائی و آغاز مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به پرفشاری خون و دیابت است. او همچنین تاکید کرد که افزایش آگاهی جامعه درباره عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل فشار خون بالا و دیابت نیز یکی از اهداف این طرح است.

دکتر برجوئی فرد تاکید کرد: در این پویش، همه ارگانها، نهادها و مجموعه‌های استانی با همکاری و همدلی، فضایی برای ارتقای سلامت مردم فراهم می‌کنند. او از هم استانی‌ها انتظار دارد که با درک و توجه به اهمیت این طرح برای سلامتی افراد، به صورت پیشگیرانه و بهداشتی در این طرح مشارکت کنند

ایشان عنوان نمود: همچنین، افرادی که قادر به اندازه‌گیری فشارخون خود هستند و قند خونشان در ۶ ماه گذشته اندازه‌گیری شده است، می‌توانند به‌صورت غیرحضوری و از طریق سایت OP.SALAMAT.GOV.IR اطلاعات خود را ثبت کنند و خطرسنجی شوند.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در خصوص اجرای برنامه سلامت خانواده، پزشکی خانواده و نظام ارجاع اظهار داشت: هدف از اجرای برنامه پزشک خانواده چیدمان خاص واحدهای تامین‌کننده خدمات سلامت است به نحوی که بهره‌مندی یکسان کلیه افراد جامعه از سرانه سلامت و اجرای اصل عدالت در سلامت، حذف پرداخت هزینه‌های اضافی توسط مردم به نظام سلامت، دسترسی سریع و آسان و شبانه‌روزی مردم به خدمات سطح اول نظام سلامت، بهبود و ارتقای نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی و پاسخگویی به نیازهای جدید مردم، انجام معاینات دوره‌ ای و پیگیری وضعیت سلامت افراد جامعه توسط پزشکان خانواده و ثبت سوابق بیماری در پرونده الکترونیک سلامت، را برای مردم ایجاد کند

برای گزارش از این پویش، خبرنگاران استان بوشهر در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی حضور یافته‌اند و سلامت خود را از نظر قند خون و فشارخون بررسی کرده‌اند.

 
شناسه خبر : 12985
تاریخ : 1402/9/28 16:21:37
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/geAnCj
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #پویش #سلامت #دیابت #فشارخون #معاونت بهداشت #دانشگاه علوم پزشکی #استان بوشهر #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.