روایت پژوهی یکی از بخش های مهم رتبه بندی معلمان چگونه انجام می شود.
دکتر فردین احمدی نویسنده و پژوهشگر و استاد دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با ما بیان کردند:
رتبهبندی معلمان در بحث روایت پژوهی به معنای ارزیابی توانایی معلمان در استفاده از روایتها به عنوان یک منبع آموزشی است. در این رویکرد، معلمان به عنوان افرادی که نقش مهمی در آموزش و پرورش دانشآموزان دارند، مورد بررسی قرار میگیرند.
استفاده از روایتها به عنوان یکی از روشهای آموزشی، میتواند به درک بهتر دانشآموزان از مفاهیم تاریخی، اجتماعی و فرهنگی کمک کند. در این رویکرد، معلمان باید تواناییهای مورد نیاز برای استفاده از روایتها را داشته باشند، از جمله توانایی تحلیل ساختاری و محتوایی روایتها، شناسایی ارزشهای موجود در آنها و ارتباط دادن آنها با مفاهیم درسی و فرهنگی.
در رتبهبندی معلمان مبحث روایت پژوهی، میتوان با استفاده از ابزارهای مختلف، توانایی معلمان در استفاده از روایتها به عنوان یک منبع آموزشی را ارزیابی کرد. این ابزارها میتوانند شامل بررسی درسها و فعالیتهای آموزشی معلمان، بررسی روشهای تدریس و استفاده از روایتها، بررسی ویدئوها و ضبطهای کلاس و بررسی نظرسنجیهای دانشآموزان و والدین باشند.
با استفاده از رویکرد رتبهبندی معلمان در بحث روایت پژوهی، میتوان به بهبود روشهای آموزشی و ارتقای توانایی معلمان در استفاده از روایتها به عنوان یک منبع آموزشی، کمک کرد. همچنین، این رویکرد میتواند به بهبود درک دانشآموزان از مفاهیم تاریخی، اجتماعی و فرهنگی کمک کند.
برای انجام روایت پژوهی با کیفیت بالا کافی است به همکاران ما پیام بدهید.۰۹۱۹۱۵۷۰۹۳۶
نمونه روایت گری
روایت گری یکی از ابزارهای مهم در آموزش و پرورش دینی است که به دبیران دینی قرآن کمک میکند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن از روایتهای قرآنی در آموزش و پرورش استفاده کنند. در ادامه، یک نمونه روایت گری برای دبیران دینی قرآن آورده شده است:
روایت گری در آموزش قرآن باید به دو مرحله تقسیم شود. در مرحله اول، دبیران باید با دقت روایتهای قرآنی را بررسی کنند و به شناسایی معانی و ارزشهایی که در آنها وجود دارند بپردازند. در این مرحله، دبیران باید به دنبال پیدا کردن قصهها، شخصیتها و رویدادهای موجود در قرآن باشند و سپس این موارد را مورد بررسی قرار دهند و به دانشآموزان خود بیاموزند.
در مرحله دوم، دبیران باید در آموزش قرآن، از روایتهای قرآنی به عنوان یک منبع آموزشی استفاده کنند. برای این منظور، دبیران باید با استفاده از روایتهای قرآنی، به دانشآموزان خود تواناییهای مختلفی را آموزش دهند. به عنوان مثال، با استفاده از قصه حضرت یوسف، دبیران میتوانند به دانشآموزان خود نکاتی را در مورد تفکر، توکل بر خدا، و نظم و انضباط آموزش دهند.
در نهایت، دبیران باید به دانشآموزان خود توصیه کنند که در طول زندگی خود، همواره به دنبال درک بهتری از روایتهای قرآنی باشند و با استفاده از آنها، توانایی بیشتری در برقراری ارتباط با خدا و تحقق آرامش داشته باشند.
نظرات
0