آخرین اخبار
حمله اوکراین به بندر کریمه دفع شد
در شامگاه ۱۹ آگوست، رژیم کی‌یف قصد داشت تا با استفاده از یک موشک زمین به هوای اس -۲۰۰ که با تجهیزات تهاجمی مجداد تسلیح شد

حمله شبانه اوکراین به کریمه دفع شد 

 

 

 

به گزارش دریاکنار: 

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، سامانه پدافند هوایی ارتش این کشور موشک زمین به هوای اس -۲۰۰ مجهز به سلاح تهاجمی را سرنگون و حمله شبانه ارتش کی‌یف را دفع کرده است.

 

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه این حمله هیچ تلفات جانی نداشته است، نوشت: در شامگاه ۱۹ آگوست، رژیم کی‌یف قصد داشت تا با استفاده از یک موشک زمین به هوای اس -۲۰۰ که با تجهیزات تهاجمی مجداد تسلیح شده بود، حمله تروریستی را در خاک کریمه تدارک ببیند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه به‌موقع آن را در هوا رهگیری و سرنگون کردند.

 

وزارت دفاع روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود که کی‌یف در روز ۱۲ آگوست نیز قصد داشت تا با موشک‌های اس -۲۰۰، دوبار پل کریمه را هدف قرار دهد اما پدافند هوایی مسکو، آنها را شناسایی و سرنگون کرد.

 

شبه‌جزیره کریمه سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد و از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین مدام هدف حملات ارتش اوکراین بوده، اما این حملات در هفته‌های اخیر تشدید شده است.

 

 

 

 

شناسه خبر : 10469
تاریخ : 1402/5/30 09:09:24
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/1xkB6a
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #وزارت دفاع روسیه #جنگ روسیه و اوکراین #بندر کریمه #سامانه اس ۲۰۰ #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.