آخرین اخبار
وزیر دفاع روسیه از صنایع موشکی کره شمالی بازدید کرد
در این بازدید شویگو نامه‌ای از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به کیم تحویل داده است

دیدار رهبر کره شمالی و وزیر دفاع روسیه انجام شد 

 

 

 

به گزارش دریاکنار به نقل از کی‌سی‌ان‌اِی با انتشار خبر دیدار کیم و شویگو از بازدید آنها از یک نمایشگاه دفاعی موشک‌های بالستیک ممنوعه پیونگ یانگ گزارش داد.

 

در این گزارش آمده است که شویگو نامه‌ای از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به کیم تحویل داده است.

 

کیم از پوتین به خاطر اعزام هیات نظامی به رهبری شویگو تشکر کرد و افزود: این دیدار روابط استراتژیک و سنتی بین کره شمالی و روسیه را تعمیق بخشید.

 

هیات روسی و یک هیات چینی شامل لی هنگ جونگ عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست چین این هفته به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ کره که در کره شمالی به عنوان «روز پیروزی» جشن گرفته می‌شود، وارد کره شمالی شدند.

 

این دو هیات، اولین بازدیدکنندگان عمومی برجسته خارجی از کره شمالی از زمان شروع همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ به شمار می‌روند و در حالی وارد این کشور می‌شوند که پیونگ یانگ به دنبال تعمیق روابط خود با پکن و مسکو است و زمینه‌های مشترکی در رقابت‌های خود با واشنگتن را جست وجو می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری دولتی کی‌سی‌ان‌اِی کره شمالی، کیم، شویگو را در بازدید از نمایشگاه دفاعی که به مناسبت سالگرد جنگ برگزار شده بود، همراهی کرد و ضمن بازدید از سلاح‌ها و تجهیزات نظامی جدید توسعه‌یافته پیونگ یانگ، نظرات خود را در مورد روند جهانی توسعه تسلیحات و استراتژی آن با شویگو به اشتراک گذاشت. 

 

 

عکس‌های منتشر شده توسط خبرگزاری کی‌سی‌ان‌اِی، کیم و مهمانانش را در حال بازدید از یک سالن نمایشگاهی بزرگ نشان می‌دهند که برخی از موشک‌های بالستیک کره شمالی را روی پرتابگرهای حمل‌ونقل چند محوره نشان می‌دهد. همچنین تصویر دیگری نیز در گزارش‌ها منتشر شده که به گفته تحلیلگران به نظر می‌رسد تصویر یک پهپاد جدید است.

 

در ادامه این گزارش آمده است: کیم نظرات خود را در مورد موضوعات مورد توجه دوجانبه در مبارزه برای حفاظت از حاکمیت، توسعه و منافع دو کشور در برابر اقدامات بلندپایه و خودسرانه امپریالیست‌ها و تحقق عدالت و صلح بین‌المللی بیان کرد.

 

این گزارش می‌افزاید: وی بارها ابراز عقیده کرد که ارتش و مردم روسیه به موفقیت‌های بزرگی در مبارزه برای ساختن یک کشور قدرتمند دست خواهند یافت.

 

 

 

شناسه خبر : 9829
تاریخ : 1402/5/5 09:13:42
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/zCzkvc
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #وزارت دفاع روسیه #صنایع موشکی کره شمالی #ولادمیر پوتین #شویگو #پیونگ یانگ #روابط استراتژیک #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.